اگه صفحه اینستاگرام رسانش رو دنبال کرده باشید میبینید که داریم یه مجموعه پست درباره تولید آثار رسانهای منتشر میکنیم؛ هدفمون از این مطالب اینه به دانشآموزایی که میخوان تو جشنواره رسانش شرکت کنن کمک کنیم کارهای بهتری درست کنن؛ بعضی از موضوعات این مجموعه توضیحات بیشتری دارن که به خاطر محدودیتهای اینستاگرام تو پیج نیاوردیم؛ پس مطالب رو اینجا هم منتشر میکنیم تا توضیحات بیشتر رو هم ببینید
این مطلب برای اینفوگرافیکدوست هاست اگه نمیدونید اینفوگرافیک چیه اصلا جای نگرانی نیست بقیه مطلب منتظر شماست
اینفوگرافیک یعنی وقتی میخواهیم یه سری عدد و آمار و اطلاعات پیچیده رو به کسی بفهمونیم از شکل و نمودار و… کمک بگیریم؛ پس هر اینفوگرافیک دو بخش داره؛ اطلاعات و طراحی
اولین قدم برای شروع کار تعیین مخاطبه؛ درسته که اینفوگرافیک برای بیان ساده اطلاعات پیچیده استفاده میشه؛ ولی معنی این حرف این نیست که هر اینفوگرافیکی برای هر مخاطبی مناسبه؛ پس حتما به این نکته که کی قراره بیننده اینفوگرافیک شما باشه دقت کنید
اصلا قرار نیست هرچی اطلاعات تو دنیا هست رو تو یه اینفوگرافیک نشون بدیم پس با تمرکز فکر کنید و یه موضوع مشخص و محدود رو انتخاب کنید
اگه میخواهید بیننده کار شما رو بپسنده به همون اندازه که جذابیت طراحی مهمه جذاب بودن اطلاعات هم اهمیت داره؛ معمولا موضوعاتی که مخاطب باهاش درگیره ولی درک درست و کاملی ازش نداره سوژههای خوبی برای ساخت اینفوگرافیک هستن
فراموش نکنید طراحی گرافیکی قراره به فهم اطلاعات کمک کنه؛ استفاده از شکل های پیچیده حتی اگه خیلی جذاب باشن می تونه باعث دور شدن از هدف بشه؛ پس سادگی رو فدای زیبایی نکنید!
حتما حواستون به تناسب فضای طراحی و اطلاعات باشه؛ منظور از فضا همون چیزیه که بهش میگن فاز! فاز اطلاعاتتون باید به رنگ و فونت و شکل هایی که استفاده میکنید بخوره؛ استفاده از فونتهای فانتزی یا رنگهای خیلی شاد برای ساختن اینفوگرافیک درباره یه فاجعه مثل جنگ یا زلزله کار رو خراب میکنه
میشه گفت نقشه متروی تهران نمونه یه اینفوگرافیک خوبه ساده، گویا و قابل فهمه و نکات بالا رو تا حد زیادی میشه توش دید
اگه شما هم نمونه های خوب دیگه میشناسید خوشحال میشیم با ما معرفی کنید