بیکار نمانید !!!

پنجمین دوره رسانش شروع شده و در اولین قسمت از گفت و گو ها مون، به سراغ یکی از دبیران دانش آموز موفق و نفرات برتر دوره چهارم رفتیم. آقای رئوف زائری از دانش آموزان درجه یک استان البرز. کسی که هم به عنوان یکی از دبیران برتر رسانش 4 انتخاب شد و هم اثرش در بخش رسانه های مکتوب حائز رتبه اول کشور گردید. آقای زائری در این گفت و گو از احساسش در هنگام کسب رتبه اول تا اهداف آینده زندگی‌ش صحبت کرده است. این گفت و گوی کوتاه ولی جذاب را از دست ندهید.

سلام رئوف زائری؛ به عنوان اولین سوال از لحظه ای که برنده شدی برامون بگو، چه حسی داشتی؟

سلام خدمت همه رسانشی های عزیز.  نزدیک به روزهای اعلام نتایج مرحله اول بودیم و من همچنان منتظر. در یکی از همون شب‌ها، به برادرم گفتم نمیدونم چرا نتایج رسانش اعلام نمیشه!!  برادرم که از منتشر شدن نتایج مطلع بود، با خونسردی تمام گفت: «رئوف نتایج را اعلام کردند و تو مقام آوردی!! خبر نداری؟!» قرار بود این لحظه ذوق آور باشه اما تعجب آور شد؛ چرا که نتایج اومده بود و من خبر نداشتم!!

توصیه‌ت به بچه هایی که میخوان تو رسانش شرکت کنن چیه؟

میخوام این جملات رو بچه ها خوب بخونند: « بچه ها! قبل از شروع چند لحظه صبر کنین! اول نیت تون را برای خدا خالص کنین؛ بعد خوب فکر کنین و تمام سعی‌تون رو بکنین که یک محتوای اثربخش و مفید برای مخاطب خاص خودتون، تولید کنین؛ در نهایت به سمت نرم افزار هایتون بروید و دست به کار بشین.»

آقا رئوف زائری؛ بعد از برنده شدن باز هم کار رسانه کردی؟

بله؛ شرایط امروز کشور اجازه نمی‌ده شما بیکار بنشینین. من در قضایای اخیر، سعی کردم پشت پرده اغتشاشات و اهداف شون رو افشا کنم و برای تبیین این مسئله، از قرآن کریم استفاده کردم. یکی از اون کارها، تهیه یک کلیپ کوتاه بود که بعد از صحبت های افشاگرانه رهبران اغتشاشات درباره هدفشان که براندازی نظام است، یک آیه قرآن به تصویر کشیده می‌شد. آیه ای که درباب نور خدا و تلاش کفار برای خاموش کردن آن بود. این کلیپ با استقبال خوبی مواجه شد و نزدیک به ۴ هزار بار دیده شد.

دوست داری تو آینده هم کار رسانه‌ای انجام بدی؟

حتما! اجازه بدین سوال تون رو با یک مثال جواب بدم؛ دوست دارم آشپز باشم و همچنان خوراک چشم و گوش، و روح و روان انسان ها را طبخ کنم … ممکنه شیوه فعالیتم تغییر کنه اما رسالت رسانه ای خودم رو که رسوندن پیام نورانی حق است، کنار نمیزارم.

به نظرت برای تشکیل یک تیم رسانه‌ای، بچه‌ها باید چکارهایی انجام بدهند؟

اول باید اعضای گروه رو بر اساس استعداد و توانایی های رسانه ای شون جمع کنن؛ بعد هم با توجه به ظرفیت های گروهشون، چند قالب رسانه ای رو انتخاب و اعضا رو بر اساس توانایی هایشون دسته بندی کنن؛ بعد از اینکه مشخص شد هر فرد قراره چه فعالیتی انجام بده، وقت اونه که سوژه های با ارزش رو شناسایی کنند و تو اتاق فکر خودشون، درباره اون سوژه ها ایده پردازی کنند تا بهترین ایده استخراج بشه؛ بعد از اون هم باید مراحل دیگه تولید محتوا رو طی کنند، تا یک اثر رسانه ای ارزشمند رو به هر تعداد و در هر قالب در گروه خودشون تولید کنند.

شما تو مدرسه و انجمن اسلامی ت هم رسانه ای داشتی؟ برامون بیشتر ازش بگو

بله؛ من هم تو مدرسه و هم تو اتحادیه، کار رسانه ای انجام میدادم. تو مدرسه یک نشریه (فصلنامه) تولید میکردم. در اتحادیه استان هم بر اساس نیاز، به تولید محتوا تو اکثر قالب های رسانه ای مشغول بودم. همچنین در کانال اطلاع رسانی انجمن اسلامی شهرستان خودمان هم، مسئول گروه تولید محتوای کانال بودم و در مناسبت های مختلف، اثرهای رسانه ای متناسب با فضای مجازی رو تولید میکردم.

در دانشگاه، قصد داری چه رشته ای بخونی؟

 من قصد دارم در حوزه علمیه به تحصیلاتم ادامه بدم؛ دلایل مختلفی دارم اما یکی از آن دلایل که به رسانه هم مربوط میشه، تبلیغ و تبیین مسائل مختلف زندگی بشر بر اساس آگاهی های عمیق دینی است که توسط خودم استخراج شده باشه. البته یک فرد رسانه ای نیاز نیست که به فقه بپردازه، همین که منظومه فکری و اندیشه خودش رو با مطالعه آثار بزرگان دین شکل دهد، کافیه.

در مورد کلماتی که میگم حست رو بگو؟

#نویسندگی برای من مانند رساندن موج به ساحله؛ من احساسات و افکارم رو با قلم روی کاغذ جاری میکنم تا جریان متلاطم اقیانوس افکار و احساساتم رو به ساحل مقصودش برسانم

 #فوتوشاپ ابزاری است حرفه ای؛ برای خلق تصاویری که برایشان متن نوشته ام…  

#رسانه: یک رسانه تو جهان هست که من عاشقانه اون رودنبال میکنم و هر لحظه به من بهترین حس ها رو هدیه میده؛ من عاشق بهترین رسانه‌ تاریخ بشر، یعنی قرآن کریم هستم..

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.