۱۶ شهریور ۱۳۹۹

مدرسه رسانه‌ای

کدام قالب؟ کدام مخاطب؟

بهتری وجود نداره!

واقعیت اینه نمیشه گفت یه قالب همیشه از بقیه بهتره؛ درستش اینه که شما باید براساس یه سری نکات قالب مناسب برای محتوای خودتون رو پیدا کنید و و طبیعتا این قالب مناسب، از یه محتوا به محتوای دیگه میتونه تغییر کنه؛ حالا اون نکته ها چیه؟

مخاطبت کیه؟

خیلی مهمه که شما قراره کارتون رو به کی ارائه کنید؛ مثلا خیلی خنده داره اگه به یه بچه که هنوز سواد نداره یه نشریه یا روزنامه دیواری بدیم!

اگه باشه هم خیلی گرونه!

مخاطب اثر باید بتونه کاری رو که شما تولید کردید به راحتی تهیه کنه؛ وقتی میگیم راحت یعنی هم نباید دسترسی به اثر براش سخت باشه، هم برای تهیه‌اش از نظر مالی بهش فشار نیاد.

جذابیت؛ چی؟ کجا؟

خیلی از فضاهایی که شما معمولا محتوای خودتون رو در اون‌ها منتشر می‌کنید، امکان انتشار قالب‌های مختلفی رو دارن؛ اما واقعیت اینه که قالب جذاب هر کدوم از این فضاها متفاوته؛ مثلا درباره توییتر، آمار میگه متن، محبوب‌تر از بقیه قالب هاست یا در مورد اینستاگرام عکس قالب پرطرفدارتریه.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.