لوگو

چرا گزارش؟ کِی گزارش؟ کجا گزارش؟

اثبات لازم نیست

برعکس مقاله در گزارش دنبال بحث و استدلال نیستیم فقط می‌خواهیم حقایق مورد نظرمون رو به اطلاع مخاطب برسونیم.

زیاده روی نکنید

معمولا اطلاعاتی که نویسنده برای نوشتن یه گزارش جمع آوری میکنه بیشتر از اطلاعاتیه که توی گزارش آورده میشه فکر نکنید باید همه اطلاعاتی که بدست میارید رو توی گزارش جا کنید این طوری ممکنه مخاطب سردرگم و کلافه بشه.

سختش نکنید

جوری بنویسید که اگه کسی در اون موضوع اطلاعات کافی نداره با خوندن گزارش بفهمه شما چی گفتید؛ از جملات کوتاه استفاده کنید؛ اصطلاحات تخصصی رو یا استفاده نکنید یا اگه مجبور شدید راجع بهش توضیح بدید.

از کجا آوردید

اگه در گزارش تون از آمار یا اخبار استفاده می‌کنید بگید که این اطلاعات رو از چه منبعی بدست آوردید.

دوباره و دوباره

از ویرایش گزارش خسته نشید ویرایش چندباره کمک میکنه ایراداتی که از چشم مخفی مونده رو پیدا کنید منظور از ایراد هم فقط علائم نگارشی و غلط املایی نیست ممکنه موقع ویرایش یه جمله بیان بهتری به ذهنتون برسه و تغییرش بدید.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.